Δευτέρα 2 Ιουνίου 2014

Και να τα σφουγγάτα και να οι γκιουζλεμέδες και να .....




Εύκολο
Νόστιμο 
Μυρωδάτο
Τρώγεται κυρίως κρύο και είναι παραδοσιακό φαγητό της Λέσβου .


Ελάχιστα τα υλικά 
με μια ιδιαιτερότητα: 
το μάραθο.. 
που αν δεν το έχουμε, ούτε σφουγγάτο κάνουμε 
ούτε ντολμάδες γιαλαντζί

Σε τούτο δω έχω βάλει :
3 πατάτες βρασμένες  και λιωμένες με το πιρούνι
1 μαρούλι ψιλοκομμένο
2 ματσάκια κρεμμυδάκια φρέσκα 
3 κολοκύθια τριμμένα 
Λίγο δυόσμο
ένα μάτσο μάραθο 
6 αυγά
αλάτι

Κόβουμε και μαραίνουμε απαραιτήτως τα λαχανικά εκτός του μάραθου. (Τα κολοκυθάκια τα έχουμε τρίψει στον τρίφτη και τα έχουμε στύψει πολύ καλά )  Λιώνουμε πρόχειρα τις πατάτες με πιρούνι  και χτυπάμε τα αυγά . Τα ανακατεύουμε όλα μαζί και προσθέτουμε τον μάραθο  και το αλάτι . 
Το τηγάνι που βλέπετε στην φωτογραφία  δεν είναι το κατάλληλο - θέλει βαρύ μαύρο τηγάνι - αλλά ούτε και η ποσότητα που έχω βάλει μέσα  . Χρειαζόταν τουλάχιστον η μισή .



Ηταν το φαγητό των εκδρομών , λόγω της εύκολης μεταφοράς του και είναι το φαγητό κράχτης  μαζί με άλλα εδέσματα για να προσελκύσουμε τους τουρίστες αφού τα παρατήσαμε όλα στο έλεος του θεού και κάναμε τον τουρισμό την μοναδική πηγή εσόδων ως χώρα. 
Για να μην αναφερθώ και στον εξευτελισμό της Σαπφώς  στην Ερεσό που την ξεπουλάμε σε ανώμαλους για ένα μεζέ ένα ούζο και ένα ρουμ του λετ. 





Αυτάααααα..


5 σχόλια:

marimar είπε...

Τι υπέροχο φαγητό!!! Ζηλεύω!!! Αλλά δεν μπορώ να το κάνω για 1 άτομο και μερίδα εστιατορίου. Θα ζητήσω κόκκορα κρασάτο μπλε χα χα χα
Μόνο την λεπτομέρεια του μάραθου δεν ήξερα. Νόμιζα βάζουμε άνιθο και μαϊντανό.
Εκείνο το ταμπάσκο το έφτιαξες;

Ελιά Μαϊστρα είπε...

Χα χα Μαρία Κόκορα και μπλέ παρακαλώ!!
Είσαι σε δίαιτα ναι???
Ο μάραθος είναι απαραίτητος και για τις τσακιστές ελιές Μη ξεχνάς και τους μαραθοκεφτέδες..
Με το ταμπάσκο δεν είμαι πολύ ευχαριστημένη
επειδή θέλω να μου βγει το ίδιο με του εμπορίου
Για να σου φύγει η περιέργεια αφήνω πολλά πιπεράκια μεσα σε άλμη μέχρι να μαλακώσουν
Μετά τα περνάω στο μούλτι και τα ξαναρίχνω στην άλμη μαζί με ξύδι..
Η τελική φάση είναι πέρασμα από φίλτρο συσκευασία και ψυγείο..

Kitchen Stories είπε...

Ω! Ναι!
Ακριβώς...όπως θέλει.

Αυτό με το μάραθο και τα γιαλαντζί μού το λέει συχνά η αδελφή μου, έλα όμως που εγώ το θέλω να υπάρχει μεν, διακριτικά δε.
Το σφουγγάτο σου πάντως καμαρωτό-καμαρωτό...για τη νοστιμιά του δεν το συζητώ!

Ωραίες οι εκδρομές οι παιδικές.
Ζ.

Ελιά Μαϊστρα είπε...

Ζαμπία μου Εμμμμ... Χαχαχα!!

Καλό θα είναι στους γιαλαντζί το ένα άρωμα να μη σκεπάζει το άλλο.. αλλά αν δεν μας "βγει" καλύτερα αυτό που θα "σκεπάζει" να είναι του μάραθου !! ( το πήγα το έφερα στο δικό μου κατέληξα :P )
Στο καμαρωτό σφουγκάτο έκανα το λάθος απ την τεμπελιά μου να τηγανίσω όλο το μίγμα μαζί
Καταλαβαίνεις ότι μαρτύρησα !!

Τώρα πρόσεξα ότι το σφουγκάτο το γράφω με γκ Χαχα!
Να είσαι καλά Ζαμπία!!

marimar είπε...

Ευχαριστώ Ελιά μου για την απάντηση.
Μάραθος και στα χλωρά κουκιά, τα κάναμε παλιά πολύ συχνά. Και στην Πελοπόννησο βάζουν μάραθο στις ελιές!!!
Για το ταμπάσκο η άλμη θέλει και ζάχαρη (για τους μη διαβητικούς) και το ξύδι μαζί. Όπως στο τουρσί. Αν βρω αναλογίες θα σου στείλω και θα κάνω δοκιμή φέτος αν βγάλει πιπεράκια η κατσιασμένη μου πιπεριά.