Τρίτη 19 Αυγούστου 2014

Ναι ! ρέγγα.. Γιατί όχι??







Sild .. που θα έλεγε και η Σού.. απ τα μακρινά  νησιά ( !!! ) της Δανίας

Η Σού που έμεινε στην Ελλάδα έμαθε τα Ελληνικά καλύτερα απ τους Έλληνες,

Η Σού  που μ άρεσε να την πειράζω όταν έβλεπα τα μάτια της να μελαγχολούν,  λέγοντάς της  πως η θλίψη της έμεινε  από τότε που μικρό παιδάκι πέρναγε από μέσα από  ένα νεκροταφείο για να κόψει δρόμο  πηγαίνοντας για το σχολείο.. όπως μου είχε πεί ..
    
… η Σού  που  παντρεύτηκε Έλληνα  και πάλι την πείραζα  ρωτώντας την :
 - Καλά αφού η Πατρίδα σου είναι σαν νησί…δεν είχατε εκεί καμάκια?



Η Σού που τότε   νευρίαζε .. κι άρχιζε να με βρίζει στην γλώσσα της  που μεταξύ μας  νόμιζα πως μιλάει τη γλώσσα των ξωτικών..

Γνωρίζοντας  πως μ αρέσει να ψάχνω και να γεύομαι  ξένες κουζίνες, μου έφερε κάποτε  μια σαλάτα απ την Δανία  που ξετρελάθηκα..
Όταν  ύστερα από καιρό  με κάλεσε στην εδώ γιορτή – συνάντηση των Δανών που μένουν στην Αθήνα , χάρηκα  ελπίζοντας ότι θα βρώ αυτή τη σαλάτα .
Μα..  αυτήν  θα φτιάξω  και θα πάω !!!!.. μου λέει…
Πήγα… δεν καταλάβαινα  γρί τι λέγανε τα ξωτικά..
χορέψανε τους χορούς τους ,
θυμηθήκανε τα δικά τους  

και μόλις δοκίμασα τη σαλάτα της  ..άρχισα τα δικά μου..
-       
      Μπλιάχχχ! ( η πρώτη μου εντύπωση )
Και :
-         Αηδία !! (η πρώτη μου λέξη)
Νόμισα πως έτρωγα  βραστό φρέσκο μπακαλιάρο με μαγιονέζα  και κάρυ.. Και ναί   .. Αυτό ακριβώς είχε φτιάξει..

Η Σού μου έσουρε μερικά  γρήγορα  κιχλουμιγκενκοφχ.. κατάλαβα πως μ έβριζε  κι αυτή
Της απάντησα σε άπταιστα γαλλικά  ως γνησία Ελληνίς  και τέλειωσε  η φιέστα.

Συνήθως πάντα μια συνταγή που μ αρέσει, την ψάχνω την νύχτα όταν ξαπλώσω..Μηρυκάζω αναμνήσεις για  να ξαναφέρω πίσω τη γεύση της ,μέχρι να βρώ τα υλικά της ..
 και τα βρίσκω μερικές φορές ..
Όταν έφτιαξα τη σαλάτα η νεράιδα του βορρά δεν πίστευε στα μάτια της ..
Πρώτα με ρώτησε  ποιος μου την έφερε, μετά από ποιο μαγαζί την αγόρασα  και  στο τέλος μου ζήτησε την συνταγή …  
Σας τη χαρίζω ..

Μία  ρέγγα  σε άλμη  ..





( στην ανάγκη καπνιστή απ αυτές που ξέρουμε .. όπως αυτήν που χρησιμοποίησα σήμερα )
Ένα βαζάκι  μαγιονέζα  έτοιμη ή δική σας
Το μισό ενός κρεμμυδιού  πολύ ψιλοκομμένο  με μαχαίρι και όχι στο μούλτι
Και αρκετό κάρυ…πολύ κάρυ…



Αν δεν είναι η ρέγγα  σε άλμη ( την οποία τη βρίσκουμε  στην Αθηνάς, στην είσοδο της λαχαναγοράς σε ένα ρώσικο μαγαζί που τις πουλάει),
βάζουμε μια καπνιστή στο νερό  και την αφήνουμε όλη νύχτα ..
Μετά την καθαρίζουμε αφαιρούμε τα κοκαλάκια  και την κόβουμε όσο μικρά κομματάκια θέλουμε..
Ανακατεύουμε όλα μαζί τα υλικά και αυτό ήταν..
Υ.Γ 1  Επειδή  οι μεζέδες εμένα δεν μου κρατούν πολύ,  βάζω ωμό το κρεμμύδι μέσα  αν είναι να την φυλάξετε στο ψυγείο ( κρατάει  όσες μέρες κρατάει και μια ανοιγμένη μαγιονέζα) πρέπει να μαράνετε λίγο το κρεμμύδι  με νερό ..  
Μην δοκιμάσετε να την φτιάξετε  χωρίς κάρυ  ..γίνεται ένα διαφορετικό πράγμα ..
Υ.Γ.2 Το καρυ δεν μου αρέσει γι αυτό  δεν μ αρέσουν και τα ινδικά φαγητά..

Σε συνδυασμό όμως με την ρέγγα είναι τέλειο..

Υ.Γ. 3
Αν  ανήκετε στην κατηγορία αυτών που δεν  μαγειρεύετε ποτέ ψάρι στην κουζίνα σας  για να μη μυρίσει το σπίτι..ξεχάστε τη ρέγγα... 

Δεν υπάρχουν σχόλια: